maandag 1 februari 2016

Push-up French lace met hipster

Eindelijk weer eens lingerie genaaid! Op de open lingerieles afgelopen keer wederom een push-up bh getekend. Dit keer met mijn nieuwe maten. Das het nadeel van afvallen en aankomen, elke keer moet het basispatroon en alle bh variatie's opnieuw worden getekend. Aan de andere kant is het ook een voordeel want zo onderhoud ik wel de vaardigheid in het zelf tekenen!
Volgende keer nog een paar kleine aanpassingen. Zo wil ik het schouderband aanzetpunt weer terug plaatsen in plaats van naar oksel toe. Ik vind het decolleté gedeelte nu te "bloot en te open" hierdoor. Ook mag het middenvoor stukje wat smaller in de volgende bh. Dan krijg je vanzelf ook wat push-up effect!
In zo'n smal middenvoor stukje wil ik ook nog eens een voorsluiting uitproberen. Dan kan ik namelijk voor het rugpand mijn fantasie laten gaan.

Voor de hipster heb ik een bestaand zelf getekend patroon gebruikt, wat ik al eens eerder heb gebruikt.

Het kant kocht ik een tijd geleden in Hongkong op Etsy bij Laceville. Prachtig kant in paars met zwarte medaillon afbeeldingen. De lycra komt bij Kantje Boord vandaan, deze speciaal bij het kant uitgezocht. Tja en dan zul je dus weer zien dat het weer zo'n dun flieberige lycra werd die ik koos omdat de kleur er het beste bijpaste. Zo'n Kummelige lycra die van alles doet dan behalve fatsoenlijk onder de naaimachien door gaan. Gelukkig heb ik inmiddels ervaring met deze soort lycra en op wat schoonheidsfoutjes na is het toch wel goed gegaan.

 Op het lingerie forum en Facebookgroep is het thema French. En toen ik met dit setje bezig was vond ik dit wel goed in dat thema passen, een mooi Frans kantje met medaillons in de fragiele open push-up bh. De voorkant van de hipster heb ik daarom geheel in kant uitgevoerd. Aan de Franse lingerie vind ik erg opvallen dat men veel gebruik maakt van kant zonder foam (padding) cups e.d. Prachtig kant op de huid, doorzichtig en fragiel.

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig setje weer Tialda, je laat het kant echt prachtig naar voren komen.
    Kan me voorstellen dat ie misschien wat te bloot is in het midden, maar zo'n bh doet het goed onder een mooie overslagjurk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeft een hele hoge 'wauw' factor...
    mooie en lief bh'tje, en die kanten hipster...echt wel French..
    Alleen lijkt het m.v. mij ook wel wat breed....maar als het zo draagbaar is, inderdaad ideaal voor een voorsluiting

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi setje kant komt heel erg mooi uit.
    Hier ga je veel plezier van hebben.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!