zaterdag 9 mei 2015

Appels en Peren in herhaling

Deze week maakte ik nog een versie van de Appels en Peren shirt uit het boek Zo Geknipt!2. Dit keer met een dunnere tricot in een knalroze kleurtje.
Omdat ik bij de vorige versie de hals wat ruim vond heb ik hem hier versmald en de voorkant wat lager gemaakt. In het voorpand haalde ik ook een kleine spie zodat het bij de decolleté minder snel zou gaan gapen.
Ik maakte het t-shirt iets langer en liet de band achterwege.

Eenmaal in elkaar gezet vond ik het shirt te wijdt bij de taille, daar heb ik nog 4 cm aan beide zijden uit gehaald!

Mooi om het verschil te zien in hoe een shirt valt bij gebruik van andere materialen.

5 opmerkingen:

  1. Leuk he als een shirt zo makkelijk in elkaar zit. Heerlijk dat knalkleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Tialda, ook al is dit shirt een ouder patroon ik blijf het leuk vinden.
    mijn probleem is dat ik nergens aan het patroon/werktekening kan komen.
    is het misschien mogelijk dat ik het van jou kan overnemen/kopen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!