maandag 6 oktober 2014

Wat in het vat zit.....

Beetje rustig is het de laatste periode op mijn Blog. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet druk bezig ben. Integendeel! Het is alleen zo, dat ik over een aantal projecten nog niet kan bloggen. En ben ik bezig met een aantal projecten die nogal wat voeten in aarde hebben en daar al een tijd mee bezig ben en ook voor me uit heb geschoven.

Ten eerste ben ik sinds febr/mrt van dit jaar twee dagdelen per week aan het naaien voor de de Udense Musical. Dit voor de derde keer. In 2011 schreef ik ook al uitgebreid over de creaties die ik toen mocht maken.
Dit jaar heb ik de hele zomer gewerkt aan 1 kledingstuk en daar is veel voorbereiding en maak werk in gaan zitten. Gisteren was de doorloop waarbij de al gemaakte kleding werd gedragen en tot mijn blijdschap kwam de door mij gemaakte kledingstuk goed uit de verf. Dat maakt alle uurtjes werk helemaal goed. Nu afwachten hoe het op het podium staat en door het publiek wordt ontvangen. Daarnaast meegeholpen aan kledingstukken tekenen en maken voor de grotere massale scene's waarin de acteurs dezelfde soort kledingstukken dragen. Dat is dan meer productiewerk. Maar daar kan ik pas over bloggen als de Musical van start gaat.
Op de naailes was ik bezig met een Chanel-jasje, patroon is getekend, stof is gekocht, alleen moet het nu allemaal op vlieseline gestreken worden. En daar kijk ik een beetje tegenop. Het liefst zou ik een Elna-press hiervoor op de kop tikken. Dus als jullie nog eentje weten???
Omdat toen de zomer er aan kwam heb ik gekozen om Chanel even in de kast te laten liggen tot het najaar en met een ander project aan de slag te gaan.

Dit project is het Ralph Rucci-project, een jurk van een Amerikaanse ontwerper verkrijgbaar als een Vogue pattern 1381.
Twee dames op de naailes wilden deze jurk gaan maken. Onze lerares had hem ook al voorbij zien komen en "gepind". En ook ik vond het een mooie jurk en uitdaging om deze jurk zelf te gaan tekenen op mijn eigen maten. Dit aan de hand van de tekeningen op het originele patroon. Zo kwamen we op het idee om gezamenlijk deze jurk te gaan maken.
Allereerst zijn we op een zaterdag een bezoekje gaan brengen aan de winkel van Harrie Bosch in Eindhoven. Daar allemaal een stof uitgezocht en vervolgens gaan tekenen en maken. En vooral dat maken is een grotere uitdaging dan we hadden gedacht! Maar daarover in een latere Blogpost meer.

Tussen door maakte ik voor Textielstad ook nog een uitdaging. Aan de hand van een mooi stofje werd de vraag gesteld wat ik daar van zou willen maken..... Dat project is inmiddels ook af, maar kan ik pas over bloggen als het bij Textielstad online komt.

Begin september heb ik meegeholpen om uit het nieuw nog te verschijnen boek Zo Geknipt!2 een van de projecten te testen. En daar mag ik morgen over bloggen! Jos en ik gaan ook weer verder met onze Sew Along in 2015, dus ook daar de nodige voorbereidingen voor.

Verder is daar nog een heel ander project wat nu zo langzamerhand steeds meer gestalte krijgt. Op 21 nov. wordt door de Modevakschool Cuppens Geurs een modeshow georganiseerd met als thema Mode en Kunstenaars. Samen met een vriendin heb ik me daar voor opgegeven. Na verschillende ideeën te hebben gehad ben ik nu zover dat ik opnieuw kan gaan tekenen ( de eerste tekening en idee zijn helemaal veranderd), toile maken en dan met de echte creatie aan de slag. Erg leuk hoe zo'n denkproces plaats vind, de nodige tijd kost en nu wordt het spannend of het allemaal op tijd af komt.
De modeshow vind ook nog eens plaats in de week van de musical voorstellingen, dus drukke tijd!

Tussendoor haak ik ook nog rustig verder aan mijn Caldeken, dat wordt al een hele lap. We zijn nu bij week 40 aangekomen. Ik geloof dat het nog doorgaat tot week 45 en dan is deze crochet along ten einde. Met een grote deken als resultaat.


Kortom..... Ik verveel me niet!
Wordt vervolgt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!