zaterdag 31 mei 2014

Haken: Nieuwe wollen sjaal

Hij is af! De sjaal/stola/omslagdoek voor mijn zus.....

Ik schreef al eerder over haar vraag om een nieuwe sjaal te haken omdat haar oude 'op' was. Na wat geoefend te hebben op het patroon en zelfs nog een beter patroon te hebben gevonden via een van de vele facebook haakgroepen, uiteindelijk de echte sjaal gemaakt.
Nieuwe sjaal
Oude sjaal
Deze bestaat uit 4 delen die aan elkaar zijn genaaid en daarna nogmaals zijn omgehaakt met een rand. Aan deze rand hebben we franjes vast gemaakt, met dat leuke klusje had mijn zus geholpen, het liefst nam ze hem gelijk mee.....
Maar eerst heb ik de sjaal nog gewassen en opgespannen op het wasrek zodat deze kon uithangen. En daar knapt zo'n haakwerk erg van op.
Binnenkort is mijn zus jarig.... Kado is bekend!



5 opmerkingen:

  1. Wow, prachtige sjaal is het geworden! Ik kan me voorstellen dat je zus hem meteen wilde meenemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een werk! Deze zal ze vast ook weer tot op de draad verslijten, wat een mooi verjaardagscadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk ik heb je blog net ontdekt! Je sjaal is in een woord geweldig mooi! Daar kan je met recht trots op wezen! Ik ben je volger ook maar gelijk geworden! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!